Pro registrované účastníky a výrobce POZE: Portál CS OTE EN
Sandbox Sandbox2

Postup pro uzavření smlouvy v plynárenství

Výčet typických aktivit pro jednotlivé smlouvy naleznete na stránce Typové smlouvy pro plyn.

 1. Předpoklady

  • A. Platná licence nebo povolení udělené na základě platné zahraniční licence - vydává Energetický regulační úřad;
  • B. Zápis společnosti v Obchodním rejstříku; v případě zahraničních společností se může jednat o více výpisů tak, aby byla doložena identifikace společnosti a seznam statutárních zástupců;
  • C. Bankovní účet v bance v České republice nebo v pobočce zahraniční banky na území ČR;
    (V případě volby zúčtování krátkodobých trhů s plynem v EUR musí být Euro účet založen u Komerční banky, a.s., České spořitelny, a.s., ČSOB, a.s., nebo UniCredit Bank, a.s.);
  • D. EIC kód pro plynárenství, vydaný ČEPS, a.s. nebo mezinárodní EIC kód;
  • E. Účastník trhu je povinen se registrovat před vstupem do transakce na velkoobchodním trhu v souladu s čl. 8 odst. 1 Nařízení REMIT v národním registru ERÚ.

2. Podklady pro vyhotovení smluv

  • A. Stáhnete si na lokální disk formulář pro smluvní partnery. Po vyplnění jej uložte a odešlete na emailovou adresu: services@ote-cr.cz.
  • B. Pouze pro Smlouvu o zúčtování odchylek vyplňte formulář pro stanovení výše finančního zajištění - podrobnosti na záložce Risk Management . (Podle charakteru a rozsahu obchodů je tento formulář projednán a odsouhlasen Odborem Financování a controlling a stává se součástí Smlouvy jako její Příloha č. 2, která je podepsána spolu se smlouvou.)

 3. Přístupové prvky do centrálního systému OTE (CS OTE)

  • A. Zajistěte si přístupové prvky pro každou osobu, která bude pracovat v systému OTE.
  • B. Jak získat certifikát do produkčního a testovacího systému OTE je uvedeno na záložce Přístup do CS OTE.

4. Smlouva

  • A. OTE připraví čistopis Smlouvy a odešle jej ve formátu PDF na e-mailovou adresu žadatele.
  • B. Po podepsání Smlouvy zašlete:
    • a. vlastnoručně podepsanou smlouvu ve dvou stejnopisech nebo smlouvu podepsanou kvalifikovaným certifikátem (v tomto případě lze zaslat emailem),
    • b. kopii licence/licencí,
    • c. doklad o zřízení inkasního práva ve prospěch účtu OTE, uvedeného ve Smlouvě, potvrzený bankou - netýká se distributorů,
    • d. doklad o registraci k DPH v ČR – netýká se distributorů,
    • e. doklad o nabytí elektřiny bez daně, které vydává Celní správa (doporučeno) – pouze pro Smlouvu o zúčtování odchylek,
    • f. kopii výpisu ze zahraničního obchodního rejstříku (v českém/anglickém jazyce), v případě zahraničních společností se může jednat o více výpisů tak, aby byla doložena identifikace společnosti a seznam statutárních zástupců.
    • g. potvrzení o daňové rezidenci pro zamezení dvojího zdanění (originál dokumentu) – pouze pro Smlouvu o zúčtování odchylek u zahraničních společností, které nejsou registrované k DPH v ČR, originál dokumentu v elektronické formě s elektronickým podpisem vystavujícího orgánu nebo v papírové formě zaslané na OTE prostřednictvím poštovních služeb.

5. Aktivace v systému OTE

  • A. V systému OTE budete aktivováni nejpozději k prvnímu dni měsíce, následujícího po nabytí účinnosti Smlouvy.

 

Kontakt
services@ote-cr.cz +420 234 686 350