Mobilní aplikace POZE - OTE
Mobilní aplikace POZE – OTE je určena výrobcům s uvedenými typy výrobních zdrojů bez omezení instalovaného výkonu *:
- fotovoltaická elektrárna (FVE),
- větrná elektrárna (VTE),
- malá vodní elektrárna (MVE).
*) aplikace nepodporuje výrobní zdroje se zvolenou formou podpory Zelený bonus – hodinový, rozšířené výkazy a výkazy pro více napěťových hladin.
Funkce:
Mobilní aplikace POZE – OTE umožňuje:
- zadávání a odesílání výkazů o vyrobené a spotřebované elektřině,
- editaci výkazů,
- správu odeslaných výkazů,
- zobrazení a stažení vystavených dokladů o výplatě podpory,
- přijímání novinek ze systému OTE,
- informování o změnách systému OTE.
Dostupnost:
Aplikace je určena pro mobilní telefony a tablety využívající operační systém Android (verze systému 4.1.2 a vyšší) nebo iOS (verze systému 8 a vyšší). Stažení aplikace a její používání je ZDARMA. Aplikaci POZE – OTE naleznete v Google Play (zařízení Android) nebo v AppStore (zařízení iOS), příp. můžete aplikaci stáhnout zde:
Spárování mobilní aplikace se systémem CS OTE:
- Nastavení lokálního úložiště certifikátů (nezbytné pro přenos certifikátu do mobilního zařízení).
Videonávod - Vytvoření profilu v aplikaci a aktivace přístupu přes mobilní aplikaci do systému OTE.
- Přenesení certifikátu z lokálního úložiště přes portál systému OTE do mobilního zařízení.
Videonávod
Návod pro mobilní aplikaci, který Vás provede instalací mobilní aplikace i aplikací samotnou, naleznete na této adrese: Manuál pro mobilní aplikaci
Často kladené dotazy:
Bude použití mobilní aplikace povinné? Bude ještě fungovat dosavadní přístup přes počítač?
Použití mobilní aplikace je nepovinné, jedná se o nadstavbovou doplňkovou službu, díky které mají výrobci možnost mobilního zadávání a editace dat výkazů. Standardní zadávání dat o vyrobené elektřině prostřednictvím portálu OTE zůstane zachováno.
Jak to je s certifikáty? Musím si obstarat certifikát, když budu používat mobilní aplikaci?
Pro přístup k systému OTE použijete stávající certifikát. Není potřeba zřizovat další. V rámci aktivace aplikace přenesete privátní klíč z lokálního úložiště do aplikace v mobilním zařízení. Podrobný postup naleznete zde.
Je možné používat chytrý mobil nebo tablet, když nemám předplacena data u mobilního operátora?
Ano, to je možné v případě, že máte jiný přístup k internetu (WIFI).
Jaké jsou podmínky a lhůty pro posílání dat přes mobilní aplikaci?
Mobilní aplikace POZE – OTE je součástí systému OTE, a tak pro ni platí stejné podmínky dané legislativou a obchodními podmínkami.
Uvidím v mobilní aplikaci všechna data jako v počítači?
Mobilní aplikace je primárně zaměřena na vykazování a kontrolu finančního vypořádání. Po přihlášení jsou uživateli k dispozici výkazy zadané jak prostřednictvím mobilní aplikace, tak i prostřednictvím webového rozhraní systému OTE a příslušné doklady o výplatě podpory.
Lze používání lokálního úložiště zase zrušit?
Vymazáním všech certifikátů z lokálního úložiště se vrátíte k původnímu způsobu přihlašování.
Mohu používat mobilní aplikaci POZE, pokud mám vystavený certifikát na čipové kartě?
Privátní část certifikátu v případě hardwarového úložiště (čipová karta) bohužel nelze exportovat do mobilní aplikace. Jedná se o nedílnou vlastnost těchto certifikátů. Je třeba opatřit si softwarový certifikát, kde export možný je.